Discussió:Moviment Scout Catòlic

El contingut de la pàgina no s'admet en altres llengües.
De la Viquipèdia, l'enciclopèdia lliure

Moviment Scout Catòlic[modifica]

"El Moviment Scout Catòlic (MSC) és una federació d'associacions catòliques d'escoltisme de l'Estat Espanyol."

Disculpa, pero el MSC no es la federación de asociaciones scouts católicas "del Estado Español". El Estado, jurídicamente y por definición de diccionario, es el conjunto de los poderes que articula la sociedad, es decir, el Estado Español lo componen: el gobierno central, los gobiernos autonómicos, los ayuntamientos, las Cortes Generales, los parlamentos autonómicos y los jueces. El MSC, por suerte, no está vinculado a ninguno de los anteriores. Decir que MSC es el escultismo católico del Estado Español sería lo mismo que decir que Minyons es el escultismo católico de la Generalitat de Catalunya. No debe confundirse la Generalitat con la propia Catalunya, igual que no debe confundirse el Estado Español con España. MSC, repito, es "la federació d'associacions catòliques d'estoltisme à Espanya", así lo definen sus estatutos y así lo define la Asamblea General de MSC.

Por otro lado, rogaría a quien revierte los cambios en este sentido, que deje la responsabilidad de la definición de lo que es el Movimiento Scout Católico, a quien está legitimado para ello, que es el Consejo de MSC. el comentari anterior sense signar és fet per Eliaspy (disc.contr.) 12:44, 4 gen 2010 (CET)[respon]

Ara anam, coses com aquestes es debaten a la discussió i si arribam a un acord, ja ho modificarem. Jo no interpret Estat Espanyol en el sentit que interpretes tu, sinó com ho fa la pròpia Viquipèdia, que redirecciona aquest terme a Espanya, senyal de que deuen ser sinònims. Per tant, si són sinònims, estaria bé que deixassis la redacció que va usar el creador de l'article. Pau Cabot · Discussió 13:07, 4 gen 2010 (CET)[respon]

De acuerdo, cuando lo modifiqué no pensé que tuviera controversia, por eso lo hice. Sin embargo la wikipedia en castellano no da esa definición. Y en cualquier facultad de Derecho te dirán una respuesta con argumentos similares a los que te comenté. Francia no es sinónimo de "Estado francés".

Pero amén de los argumentos jurídicos y semánticos, en cualquier caso te repito que quien debe tener la legitimidad para definir a una organización es la propia organización, no el autor del artículo. Y el Movimiento Scout Católico no se ha definido a sí mismo como asociación scout del Estado español, sino de España. Pau Cabot debería tener esto en cuenta.

Te torn a repetir que, segons la Viquipèdia, Estat Espanyol i Espanya són sinònims. Mentre la redirecció no s'elimini aquest és el criteri que hem de prendre. Si no estàs d'acord amb això, el lloc adequat per plantejar-ho no és aquí sinó a Discussió:Estat Espanyol o bé a Discussió:Espanya.
I no, el segon argument tampoc no és vàlid. Si cada organització tengués el dret de definir-se com volgués a la Viquipèdia, això no seria una enciclopèdia sinó unes pàgines grogues. Precisament, cal fer tot el contrari del que tu demanes: per cercar el punt de vista neutral ens hem de fer una mica enfora de la pròpia organització. Per això existeixen directrius de la Viquipèdia com VP:NO#9. Pau Cabot · Discussió 23:01, 4 gen 2010 (CET)[respon]

Si ambos conceptos son idénticos (Estado Español y España), a ti y al autor debería daros igual poner uno que otro. Pero a la vista de esta discusión, es obvio que ni a vosotros ni a mí nos da igual, señal de que ambos términos no son sinónimos.

Por otro lado, si el criterio del primer autor para definir una entidad es válido, también lo es cualquier otro, por eso la Viquipèdia es editable y colaborativa. Y yo entiendo que para que el artículo tenga un mínimo de rigor, al menos se debe citar la definición que esa entidad hace de sí misma, aun poniendo que "según la propia asociación, ...".

És un tema similar a Viquipèdia:Temes controvertits/País Valencià i a Viquipèdia:Anomenar pàgines/Topònims balears. Si no hi ha consens, no veig perquè s'ha de canviar un terme per l'altre. Per cert, veuràs molts pocs articles on es defineixi l'entitat tal com ella es defineix. Ja t'he dit que això no són unes pàgines grogues. Pau Cabot · Discussió 22:24, 7 gen 2010 (CET)[respon]