Frederic Guillem Kettler
Aparença
| Biografia | |
|---|---|
| Naixement | 19 juliol 1692 Jelgava |
| Mort | 21 gener 1711 Kipen (Rússia) (en) |
| Sepultura | Palau de Jelgava |
| Duc de Curlàndia i Semigàlia | |
| 22 de gener de 1698 – 21 de gener de 1711 | |
| Dades personals | |
| Religió | Luteranisme |
| Activitat | |
| Ocupació | aristòcrata |
| Altres | |
| Títol | Duc |
| Família | Casa de Kettler |
| Cònjuge | Anna Ivànovna de Rússia |
| Pares | Frederic Casimir Kettler Elisabet Sofia de Brandenburg |
| Germans | Maria Dorothea von Kettler Leopold Karl von Kettler Éléonore Charlotte Kettler Amalie Louise de Courland Friedrich von Kettler Christina Sophia von Kettler |
| Premis | |
Frederic Guillem Kettler (en alemany: Frederich III Wilhelm von Kettler, en letó: Frīdrihs Vilhelms Ketlers, 19 de juliol de 1692 - 21 de gener de 1711) va ser duc de Curlàndia i Semigàlia des de 1698 a 1711.
Biografia
[modifica]Era fill de Frederic Casimir Kettler i el 1710 va contreure matrimoni amb Anna Ivànovna de Rússia, filla del tsar Ivan V de Rússia.
Durant el seu període de regnat va aplicar una política russa com els seus antecessors, però basada en la influència de la seva dona, futura tsarina de Rússia.
A la seva mort, el Ducat de Curlàndia va passar a les mans de Rússia com a possessió de l'Imperi. Hi va haver un intent d'independència el 1730 per Ferran Kettler, però va tornar a les mans de Rússia i novament a les mans d'Ernst Johann von Biron.
Referències
[modifica]- Büsching, Anton Friedrich; Weinart, Benjamin Gottfried. Frīdriha Vilhelma vēstules caram Pēterim I sakarā ar laulību līguma slēgšanu. Magazin für die neue Historie und Geographie, 15. sējums, 1781, p. 201.