Simbad i la princesa
The 7th Voyage of Sinbad ![]() | |
---|---|
![]() ![]() | |
Fitxa | |
Direcció | Nathan Juran i Ray Harryhausen ![]() |
Protagonistes | |
Producció | Ray Harryhausen i Charles H. Schneer ![]() |
Guió | Ray Harryhausen ![]() |
Música | Bernard Herrmann ![]() |
Fotografia | Wilkie Cooper ![]() |
Productora | Columbia Pictures ![]() |
Distribuïdor | Columbia Pictures i Netflix ![]() |
Dades i xifres | |
País d'origen | Estats Units d'Amèrica ![]() |
Estrena | 5 desembre 1958 ![]() |
Durada | 90 min ![]() |
Idioma original | anglès ![]() |
Rodatge | Madrid i Mallorca ![]() |
Color | en color ![]() |
Descripció | |
Gènere | cinema fantàstic, pel·lícula de monstres, cinema infantil, cinema d'aventures i pel·lícula medieval ![]() |
Tema | nàutica ![]() |
Lloc de la narració | oceà Índic ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Simbad i la princesa (títol original en anglès The 7th Voyage of Sinbad) és una pel·lícula estatunidenca dirigida per Nathan Juran i estrenada l'any 1958.
Comentaris[modifica]
Cinta fantàstica amb heroi de conte de Les mil i una nits, que corre perills en llocs exòtics plens de criatures imaginàries. Abans que l'ordinador entrés a formar part important del món del cinema, els monstres de la pantalla es realitzaven amb una tècnica coneguda com a stop-motion, on en realitat, els éssers eren petits ninots de tot just 15 centímetres. El mèrit es deu a Ray Harryhausen, que va participar en el guió i és el responsable que els titelles de la pel·lícula, com el ciclop o el drac, semblin en pantalla gegantins monstres assassins.
Repartiment[modifica]
- Kerwin Mathews: Simbad
- Kathryn Grant: la princesa Parisa
- Richard Eyer: Baronni, el geni de la làmpada
- Torin Thatcher: Sokurah, el mag
- Alec Mango: Caliph
- Danny Green: Karim
- Harold Kasket: Sultan
- Alfred Brown: Harufa
- Nana DeHerrera: Sadi
- Virgilio Teixeira: Ali
Rebuda[modifica]
La pel·lícula va tenir i continua tenint bones crítiques. Té una ràtio del 100% al lloc Rotten Tomatoes,[1] amb moltes ressenyes que destaquen el seu valor nostàlgic. El crític Ken Hanke de Mountain Xpress l'anomena com "Material de la memòria d'infantesa del noi".
- AFI's 100 Years...100 Thrills - Nominada[2]
- AFI's 100 Years...100 Heroes and Villains:
- Simbad - Nominada[3]
- AFI's 10 Top 10 - Nominada pel·lícula de fantasia[4]