The Jerusalem Post

De Viquipèdia
Salta a la navegació Salta a la cerca
Infotaula de publicacions periòdiquesThe Jerusalem Post
Jerusalem Post Logo.svg
Modifica el valor a Wikidata
Jerusalem Post Logo.svg
Logo
Tipusdiari i diari en línia Modifica el valor a Wikidata
Fitxa
LlenguaAnglès i francès
Data de publicació1r desembre 1932 Modifica el valor a Wikidata
PropietariMirkaei Tikshoret
FundadorGershon Agron Modifica el valor a Wikidata
Propietat deEli Azur Modifica el valor a Wikidata
AdreçaJerusalem
Lloc de publicacióJerusalem Modifica el valor a Wikidata
EstatIsrael Modifica el valor a Wikidata
Dades i xifres
Format de periòdicGran format Modifica el valor a Wikidata
PeriodicitatDiari
ÀmbitFlag of Israel.svg Israel
TemaInformació general
EditorYaakov Katz Modifica el valor a Wikidata
Tirada15.000[1]
Identificadors
ISSN0792-822X Modifica el valor a Wikidata

Lloc webwww.jpost.com
Rottentomatoes: source-723
Facebook: TheJerusalemPost Twitter: Jerusalem_Post Modifica els identificadors a Wikidata

The Jerusalem Post és un diari isrealià en anglès. També existeix una edició setmanal en francès.

Història[modifica]

El diari fou fundat l'1 de desembre de 1932 amb el nom de The Palestine Post per Gershon Agron. El diari donà suport al combat per una pàtria nacional jueva durant el protectorat britànic de Palestina oposant-se obertament a la política britànic sobre la restricció de la immigració jueva. Després de la independència d'Israel, el 1950, canvià el seu nom pel de The Jerusalem Post.

Durant dècades es posiciona en el centre-esquerra i dóna suport al Partit Laborista fins al 1989 després de ser venut a Hollinger Inc., sota control del magnat conservador canadenc Conrad Black. The Jerusalem Post canvia de línia editorial i passa a recolzar a Likud. Molts dels seus redactors dimitiren i fundaren el Jerusalem Report. Actualment, el punt de vista del diari sobre l'actualitat se situa en el centre-dreta, tot i que sempre s'hi poden trobar articles d'esquerra.

Econòmicament parlant el diari és proper al neoliberalisme. Entre altres coses per a reforma el sistema israelià, un estricte control de la despesa pública, la limitació d'ajudes socials, una reducció d'impostos i la instauració de lleis contra la creació de monopolis.

El Jerusalem Post és competidor del diari de centre-esquerra Haaretz que té també des dels anys 90 una edició en anglès. Igual que tots els diaris a Israel, el Jerusalem Post surt tots els dies excepte el dissabte (dia del Sàbat) i els dies de festa jueva. El seu actual redactor cap és Steve Linde.

El 16 de novembre de 2004, Hollinger vengué de nou el diari a una editorial de Tel Aviv, Mirkaei Tikshoret Ltd.

Referències[modifica]

  1. «The Israeli Press». [Consulta: 15 novembre 2014].

Enllaços externs[modifica]