Antoni Furió Diego

De Viquipèdia
Dreceres ràpides: navegació, cerca

Antoni Furió (Sueca, 1958)[1] és catedràtic d'Història Medieval de la Universitat de València i president, des d'octubre de 2011, de la plataforma cívica Valencians pel Canvi. Va ser director de Publicacions de la Universitat de València durant més d'una dècada i dirigeix la revista L'Espill. Membre del consell de redacció de les revistes: Revista d'Història Medieval i Pasajes (totes dues publicades per la UV), El Contemporani (Barcelona), Recerques (Barcelona), Anuario de Estudios Medievales (CSIC, Barcelona), Anales de Historia Antigua y Medieval (Buenos Aires), Continuity and Change (Cambridge) i Hispania (del CSIC, Madrid).

Les principals línies de recerca en història medieval són:

  • La història del món rural
  • Les finances i la fiscalitat
  • Els segles XIII-XV

[modifica] Candidatura a rector

El 2010 es va presentar a les eleccions rectorals de la UV amb el lema "La força de la raó acadèmica". Furió va obtindre el 21,61% del vot en primera volta, quedant en tercera posició per davant del professor Vicent Soler (amb el 18,43%) i per darrere de la professora García-Benau (23,49%) i el professor Esteban Morcillo (36,47%) que finalment guanyà les eleccions en segona volta enfrontant-se a la candidata García-Benau. Tant Antoni Furió com Vicent Soler quedaren fora de la segona volta.[2]

[modifica] Principals publicacions

Una altra línia d'investigació s'ha centrat en la vida i l'obra de l'assagista Joan Fuster. N'és una aproximació biogràfica el llibre: Album Fuster, IVEI, 1995. També dirigeix la publicació de la Correspondència de Joan Fuster, de la qual han aparegut ja 10 volums, editada per Tres i Quatre. Així mateix, s'encarrega de l'edició de l'Obra Completa de Joan Fuster, en set volums, de la qual ha aparegut ara el primer volum.


[modifica] Referències

Eines personals
Espais de noms

Variants
Accions
Navegació
Comunitat
Imprimeix/exporta
Eines