The Observer

De Viquipèdia
Dreceres ràpides: navegació, cerca
The Observer

The Observer és un diari dominical britànic, amb la seu central a Londres, publicat des del 4 de desembre de 1791. Políticament se situa en la mateixa ideologia socialdemòcrata o de centreesquerra[1] que el diari The Guardian, el qual el va adquirir l'any 1993 i pertany al Guardian Media Group. És el diari dominical més antic del món.[2]

El seu tiratge (20008) és de 453.071 exemplars[3](Setembre de 2008)

Història[modifica | modifica el codi]

El primer exemplar es va publicar el 4 de desembre der 1791 per W.S. Bourne. El diari aviat entrà en deutes i el seu propietari va intentar vendre'l a un grup antigovernamental el 1794 i com no va aconseguir-ho un germà ric de Bourne va tractar de vendre el diari al govern britànic el qual també va refusar l'oferta però va acceptar subvencionar-lo per tal d'influir en la seva línia editorial, per això el diari aviat adoptà una posició dura contra els radicals com Thomas Paine, Francis Burdett i Joseph Priestley.

El 27 de febrer del 2005 va aparéixer el bloc The Observer Blog[4]

Bibliografia[modifica | modifica el codi]

  • David Astor and The Observer per Richard Cockett. amb facsímils del The Observer, i altres forografies en blanc inegre de persones lligades al diari The Observer. 294 pàgines amb un índex.[5]

Referències[modifica | modifica el codi]

  1. Matt Wells. «World writes to undecided voters». The Guardian [London], 15 October 2004 [Consulta: 13 juliol 2008].
  2. «The Observer under review». BBC News, 4 August 2009 [Consulta: 27 març 2010].
  3. «ABC Circulation Figures – 25 August 2008 to 28 September 2008» (PDF). Audit Bureau of Circulations (ABC). [Consulta: 2008-10-20].
  4. Observer blog, accessed 27 February 2007
  5. First published by André Deutsch (London) in 1990 with an ISBN 0 233 98735 5

Enllaços externs[modifica | modifica el codi]