Antoní de Florència
Aparença
| Biografia | |
|---|---|
| Naixement | 1r març 1389 Florència (Itàlia) |
| Mort | 2 maig 1459 Florència (Itàlia) |
| Sepultura | San Marco (Florència) |
| Arquebisbe de Florència | |
| 10 gener 1446 – 2 maig 1459 ← Bartolomeo Zabarella – Orlando Bonarli → Diòcesi: arquebisbat de Florència | |
| Ambaixador | |
| | |
| Dades personals | |
| Religió | Església Catòlica |
| Activitat | |
| Ocupació | bisbe catòlic (1446–), sacerdot catòlic, diplomàtic, teòleg |
| Orde religiós | Orde dels Predicadors |
| Consagració | Lorenzo Giacomini (en) |
| Enaltiment | |
| Festivitat | 10 de maig |
| Obra | |
Obres destacables | |
Antoní de Florència OP, de nom Antonino Pierozzi (Florència, 1 de març del 1389 - 2 de maig del 1459) fou un dominic italià. És venerat com a sant per l'Església Catòlica.[1]
Fou fill d'un notari florentí. Entrà el 1406 en l'Orde dels Predicadors sota la tutela de Giovanni Dominici, detractor dels humanistes que començaven a florir a la ciutat. Fou nomenat arquebisbe de Florència el 1446 per Eugeni IV. Morí en aquesta ciutat el maig del 1459 amb 70 anys.
Entre les seves obres destaquen la Summa sacrae theologiae i la Chronica. Fou canonitzat pel papa Adrià VI el 1523 i la seva festivitat és celebrada el 10 de maig.

Referències
[modifica]- ↑ «Antoní de Florència». Gran Enciclopèdia Catalana. Barcelona: Grup Enciclopèdia.
Bibliografia
[modifica]- Masseron, Alexandre. Saint Antonin : (1389-1459) (en francès). Deuxième édition. París: Librairie Victor Lecoffre : J. Gabalda, éditeur, 1926 (Les Saints).
Categories:
- Sants florentins
- Sants dominics
- Sants de l'Església Catòlica
- Arquebisbes de Florència
- Sants morts al segle XV
- Teòlegs dominics
- Teòlegs del segle XV
- Bisbes del segle XV
- Morts a Florència
- Teòlegs catòlics italians
- Frares dominics italians
- Naixements del 1389
- Morts el 1459
- Teòlegs del segle XIV
- Religiosos florentins