Miró II de Cerdanya
| Biografia | |
|---|---|
| Naixement | 878 |
| Mort | 927 (Gregorià) |
| Sepultura | Santa Maria de Ripoll |
| 897 – 927 ← Guifré el Pilós – Sunifred II de Cerdanya → | |
| Dades personals | |
| Religió | Cristianisme |
| Altres | |
| Títol | Comte Comte de Cerdanya |
| Família | Casal de Barcelona |
| Cònjuge | Ava de Cerdanya Virgília d'Empúries |
| Parella | Virgília d'Empúries |
| Fills | Sunifred II de Cerdanya ( Oliba Cabreta ( Goltregoda de Cerdanya ( Guifré II de Besalú ( Miró III de Cerdanya ( |
| Pares | Guifré el Pilós |
| Germans | Sunyer I Radulf Sunifred II d'Urgell Guifré II de Barcelona Emma de Barcelona Cixilona de Barcelona |
Miró II de Cerdanya i I de Besalú (878- 927) fou comte de Cerdanya i de Conflent (897-927), i comte de Besalú (920-927).[1]
Orígens familiars
[modifica]Fill de Guifré el Pilós, comte de Barcelona i Guinidilda d'Empúries. Heretà el comtat de Cerdanya i el de Conflent del seu pare, mentre el seu germà Sunifred rebia el comtat d'Urgell i els seus germans Guifré II Borrell i Sunyer el comtat de Barcelona.
A la mort del seu oncle, Radulf de Besalú, l'any 920 heretà el comtat de Besalú, que restà unit al comtat de Cerdanya per un període de seixanta-vuit anys.
Va continuar l'obra repobladora del seu pare col·laborant amb la restauració eclesiàstica del pagus de Berga.
Núpcies i descendents
[modifica]Del seu matrimoni amb Ava de Cerdanya tingué quatre fills i quatre filles.[2]
- Sunifred II de Cerdanya (915-968), comte de Cerdanya i comte de Besalú.
- Guifré II de Besalú (?-957), comte de Besalú.
- Miró III de Cerdanya (920-984), comte de Cerdanya i comte de Besalú.
- Oliba Cabreta (920-990), comte de Cerdanya, Besalú i comte de Ripoll.
- Quixilona, esposa d'Ajalbert.
- Goltregoda de Cerdanya, esposa de Llop comte de Pallars.
- Guilinda.
- Sesenauda.
Tingué com a amistançada Virgília d'Empúries, filla del comte d'Empúries Delà, i amb la qual tingué entre altres:
- Gotruda de Cerdanya (?-v 960), casada amb Llop I de Pallars
Títols i successors
[modifica]Miró II de Cerdanya Mort: 927 | ||
| Títols | ||
|---|---|---|
| Precedit per: Guifré I de Barcelona "el Pilós" (pare) |
Comte de Cerdanya (Llista de comtes de Cerdanya) Comtat de Cerdanya, Comtat de Berga, Comtat de Conflent (897–927) |
Succeït per: Sunifred II de Cerdanya (fill) |
| Precedit per: Radulf I de Besalú (oncle) |
Comte de Besalú (Llista de comtes de Besalú) (920–927) |
Succeït per: Guifré II de Besalú (fill) |
Referències
[modifica]- ↑ «Miró II de Cerdanya». Gran Enciclopèdia Catalana. Barcelona: Grup Enciclopèdia.
- ↑ Aurell i Cardona, Martí «Jalons pour une enquête sur les strategies matrimoniales des Comtes Catalans» (en francès). Memorias de la Real Academia de Buenas Letras de Barcelona, Vol. 23, 1991.