TVGE

De Viquipèdia
Salta a la navegació Salta a la cerca
Infotaula d'organitzacióTelevisión de Guinea Ecuatorial
(es) Televisión de Guinea Ecuatorial
150px

Lema Cada vez más cerca de ti
Dades bàsiques
Nom curt TVGE
Tipus canal de televisió
Indústria TV
Especialitat Generalista
Pais d'origen Guinea Equatorial Guinea Equatorial
Forma jurídica
Creació 1967
Fundador Televisió Espanyola
Activitat
Àrea d'operació Guinea Equatorial, Europa, Amèrica,
alguns països del Nord d'Àfrica,
Orient Mitjà i Àsia Central i
part de Groenlàndia (Dinamarca)
Organització i govern
Seu 
Xarxa RTVGE
Propietat de Estatal

Lloc web http://www.rtvgeint.tv/
Modifica les dades a Wikidata

Televisión de Guinea Ecuatorial (TVGE)[1][2][3] és un canal de televisió estatal equatoguineà, que forma part del sistema de Radio Televisión de Guinea Ecuatorial (RTVGE).[2]

Descripció[modifica]

Emet en castellà i és patrocinada bàsicament pel govern local depenent del Ministeri d'Informació, Cultura i Turisme,[3] per la qual cosa els seus programes solen ser oficialistes.

Abans de l'independència va ser centre territorial de TVE, al seu programa inaugural, el dictador espanyol Francisco Franco va rebre un missatge al poble de Guinea Ecuatorial. Manuel Fraga, aleshores ministre d'informació i turisme, va participar d'aquesta inauguració.

Té la seva seu i oficines principals a la capital Malabo,[2] a l'illa de Bioko des d'on emet a la major part del territori nacional.[4] En 2009 va rebre critiques del govern d'aquest país, per errades presentades en les seves transmissions, per la qual cosa s'han signat convenis de cooperació per a capacitació de personal amb Espanya i Xina, a més de realitzar-se inversions per a una nova seu i compra d'equips amb la intenció de millorar la qualitat de la seva programació,[5] addicionalment ha rebut crítiques de l'oposició per suposada parcialitat amb el govern d'aquest país.

Des del 31 de maig de 2011, la seva transmissió internacional arriba a tota Europa, a alguns països del Nord d'Àfrica, Orient Mitjà i Àsia Central i a part de Groenlàndia (Dinamarca) a través del satèl·lit W3A d'Eutelsat.[6] Les seves emissions es regularitzaren dues setmanes després.[7] També s'emet a Amèrica a través del satèl·lit Telstar 12.

Vegeu també[modifica]

Referències[modifica]