Didalets

De Viquipèdia
(S'ha redirigit des de: Mare-selva mediterrània)
Dreceres ràpides: navegació, cerca
Viquipèdia:Com entendre les taules taxonòmiquesCom entendre les taules taxonòmiques
Didalets
Lonicera implexa.jpg

Nuvola apps kuickshow.png Accediu al Portal:Biologia

Classificació científica
Regne: Plantae
Divisió: Magnoliophyta
Classe: Magnoliopsida
Ordre: Dipsacales
Família: Caprifoliaceae
Gènere: Lonicera
Espècie: 'L. Implexa'
Nom binomial
Lonicera implexa

Didalets, didalets de la Mare de Déu, mare-selva, mata-selva o lligabosc mediterrani (Lonicera implexa) és una planta amb flor de la família de les caprifoliàcies i del gènere Lonicera.

Taula de continguts

Altres noms [modifica]

Gavarrera, lligabosc, mamellera, rotaboc, xuclamel,[1] baladre bord, ditets de la Mare de Déu, banya de cabra, dolçamel, gallaret, gallets, matacabra borda, patimanetes, pipera, piponera, gallinassa, herba santjoanera, mare del bosc, sabatetes, xuclamel valencià i xuplamel.

Distribució [modifica]

La seva distribució és mediterrània, des del litoral occidental de Turquia fins Portugal, també es troba al nord d'Àfrica (de Tunísia al Marroc). Es troba arreu dels Països Catalans, però a l'interior de Catalunya a pocs llocs més enllà d'uns 50 km de la costa, en canvi es troba a tot el litoral i prelitoral. Viu des del nivell del mar fins els 1050 m d'altitud.[2]

Descripció [modifica]

És un lligabosc de fulla persistent que fa d'1 a 4 metres de llargada, les fulles són molt coriàcies i estan mucronades, de 2 a 5 cm x 1a 2,5 cm, flors molt flairoses d'un blanc groguenc, la corol·la té dos llavis desiguals, floreix d'abril a juliol. El fruits no són comestibles i són ovoides i vermells de 7 a 8mm.

Referències [modifica]

  1. Herbari virtual de les Illes Balears
  2. Bolòs i Vigo Flora dels Països Catalans

Enllaços externs [modifica]

A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: Didalets
Wikispecies-logo-en.png
Podeu veure l'entrada corresponent d'aquest tàxon, clade o naturalista dins el projecte Wikispecies.