Axel Springer AG

De Viquipèdia
Dreceres ràpides: navegació, cerca
Axel Springer AG
Tipus Aktiengesellschaft
Comercialitzen com FWB: SPR
Sector Editorial
Fundada 1946
Fundador(s) Axel Springer
Seu Berlín, Alemanya
Persones clau Mathias Döpfner, Giuseppe Vita
Productes Revistes, diaris, portals en línia, màrqueting d'afiliació
Ingressos 3310 milions d'€ (2012)[1]
Ingressos d'explotació 428,6 milions d'€ (2010)[1]
Ingressos nets 252,7 milions d'€ (2010)[1]
Total d'actius 3.603 milions d'€ (end 2010)[1]
Patrimoni total 1.773.000 milions d'€ (end 2010)[1]
Empleats 11.560 (mitjana, 2010)[1]
Lloc web axelspringer.com

Axel Springer AG és una de les empreses multimèdia més grans d'Europa, i la tercera empresa de mitjans de comunicació més gran d'Alemanya, amb més de 13.651 empleats i uns ingressos anuals d'uns 3.300 milions d'euros.[2] L'empresa és activa en un total de 36 països, entre els quals Hongria, Polònia, la República Txeca, Rússia, Espanya, França, Suïssa i Alemanya. Posseeix més de 230 revistes i diaris, més de 80 ofertes en línia així com holdings de la televisió i ràdio.

Axel Springer AG fou fundada el 1946/1947 pel periodista Axel Springer per la publicació de l'Hamburger Abendblatt.[3] El seu actual director general és Mathias Döpfner. L'empresa Axel Springer és l'editorial més gran d'europa i controla el percentatge més gran de diaris del mercat alemany, un 23,6%, sobretot gràcies al fet que el seu tabloide Bild és el diari de més circulació a Europa, amb una xifra de lectors diaris que ronda els 12 milions.[4] El 2013 va vendre uns dels seus títols emblemàtics, l'Hamburger Abendblat, Berliner Morgenpost, el setmanari radiotelevisiu Hörzu i la revista feminia Bild der Frau al grup essenenc Funke Mediengruppe, la venta va esdevenir efectiu l'1 de gener de 2014 després de l'assentiment del Consell de la Competició.

Al sector de la premsa escrita, Springer va decidir a concentrar-se en els seus dos títols principals, Bild i Die Welt, i continuar desenvolupant les seves activitats en les mitjans digitals i multimèdia. Els diaris venuts a Funke van realitzar un volum de negocis de 5124,4 millions d'euro el 2012.[5]

Referències[modifica | modifica el codi]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 «Axel Springer AG».
  2. http://www.mediadb.eu/datenbanken/deutsche-medienkonzerne/axel-springer.html
  3. www.axelspringer.com
  4. Hans J. Kleinsteuber a Kelly. M, Mazzoleni. G and McQuail. D. eds. 2004 "The Media in Europe. The Euromedia Handbook."
  5. «Axel Springer AG verkauft "Hamburger Abendblatt"», Radio Hamburg, 25 de juliol de 2013 (en català: «Axel Springer AG ven l'Hamburger Abendblat)

Enllaços externs[modifica | modifica el codi]

A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: Axel Springer AG