Caravaca de la Cruz

De Viquipèdia
Dreceres ràpides: navegació, cerca
Caravaca de la Cruz
Escut de Caravaca de la Cruz
(En detall)
Localització
Mapa de localització
Municipi de les Terres Altes
Façana barroca del santuari de la Vera Creu
Façana barroca del santuari de la Vera Creu
Estat
• Comunitat
• Província
• Comarca
• Partit judicial
Espanya
Regió de Múrcia
Província de Múrcia
Terres Altes
Caravaca de la Cruz
Gentilici Caravaqueño, caravaqueña
Llengua pròpia Castellà
Superfície 858,3 km²
Altitud n/d
(màx.:1210 )
Població (2011[1])
  • Densitat
26.438 hab.
30,8 hab/km²
Coordenades 38° 6′ N, 1° 52′ O / <span class="geo-dec geo" title="Mapes, fotos aèries i altres informacions de 38.1 Error de l'expressió: Operador * inesperat">38.1, Error de l'expressió: Operador * inesperat(i) 38° 6′ N, 1° 52′ O / <span class="geo-dec geo" title="Mapes, fotos aèries i altres informacions de 38.1 Error de l'expressió: Operador * inesperat">38.1, Error de l'expressió: Operador * inesperat
Organització
Entitats de població
• Alcalde:

10
Domingo Aranda Muñoz (PP)


Caravaca de la Cruz és una ciutat i municipi de la Regió de Múrcia, en la comarca de les Terres Altes, la qual capitalitza. Amb un terme municipal de 858,3 km2, té una població de 24.782 habitants. Llinda amb Andalusia i els termes de Moratalla, Cehegín i Bulles.

D'origen musulmà, la seva importància va arribar després de la reconquesta de la zona i l'aparició de la Vera Creu, cosa que la va convertir en centre de peregrinació fins al dia d'avui.

Taula de continguts

[modifica] Festes

Caravaca de la Creu fan les festes dels cavalls del vi i fan un ritual també a la St. Vera Creu aquestes festes es celebren a la primavera normalment a principis n'hi han molta varietat de cosas i és un poble que n'hi ha molt de turisme habitualment fan el passeig de ¨ moros y cristianos ¨ hi solen participar moltes Peñes com per exemple ( Peña Jeque ) etc ... donen premis als millors tratjes dels cavalls i també fan una cursa al santuari de la vera creu del poble que és diu la cursa dels cavalls del vi n'hi solen participar uns 12 cavalls l'any 2003 va ser l'any sant. I al carrer principal la gran via posen grades per els passeigs que fan.

Els orígens de la festa van ser quan el poble de caravaca de la creu estava dominada pels àrabs granadins a l'any 1250.

En aquella època els templaris per falta d'aigua van haver-hi d'atravessar línies enemigues per transportar aigua i vi amb els seus cavalls, d'aquestes històries els anomen aixi cavalls del vi.

N'hi han les romeries de cavalls que es quan s'agrupen totes les penyes del poble i fan una banda de cavalls a les fonts del marques, fan moltes activitats al cap de setmana als dies seguents són els dies de l'exaltació de la santíssima vera creu.

[modifica] Personatges relacionats

[modifica] Referències

  1. «Padró municipal a data d'01-01-2011» (en castellà). Institut Nacional d'Estadística, 16-12-2011. [Consulta: 19-12-2011].

[modifica] Enllaços externs

Eines personals
Espais de noms

Variants
Accions
Navegació
Comunitat
Imprimeix/exporta
Eines
En altres llengües