Elias Magnus Fries
Elias Magnus Fries (15 d'agost de 1794 – 8 de febrer de 1878) va ser un micòleg i botànic suec. Nasqué a Femsjö (Hylte) a Småland fill d'un clergue. El 1811 entrà a la Universitat de Lund on es doctorà el 1814 i el mateix any passà a ser professor de botànica. El 1834 era professor de botànica i economia pràctica a a la Universitat d'Uppsala . El 1851 va ser nomenat director del Jardí botànic d'Uppsala. Anteriorment,el 1821, va ser elegit membre de la Reial Acadèmia Sueca de Ciències.
La seva obra més important va ser: Systema mycologicum (1821–1832), Elenchus fungorum (1828), els dos volums de Monographia hymenomycetum Sueciae (1857 i 1863) i Hymenomycetes Europaei (1874).
Fries està considerat després de Christian Hendrik Persoon, un fundador de la taxonomia moderna dels bolet s. La seva taxonomia dels bolets va estar influenciada per Goethe i el Romanticisme alemany. Va fer servir les espores el color i la disposició dels himenòfors (porus, làmines, dents etc.) com a característiques taxonòmiques principals.
Quan va morir el diari The Times va comentar que la seva obra era només era comparable a la de Linnaeus".[1]
La seva signatura abreujada com a botànic és Fr.
Referències [modifica]
- ↑ The Times, Thursday, Feb 21, 1878; pg. 6; Issue 29184; col C
Enllaços externs [modifica]
- "Elias Magnus Fries", Authors of fungal names, Mushroom, the Journal of Wild Mushrooming.
- Web site of the Descendants of Elias Fries Association