Talavera de la Reina
|
|||||
| Localització | |||||
| Municipi de Castella-La Manxa | |||||
| Estat • Comunitat • Província • Comarca |
Espanya Talavera de la Reina |
||||
| Superfície | 15 km² | ||||
| Altitud | 373 msnm | ||||
| Població (2011[1]) • Densitat |
88.674 hab. 5.911,6 hab/km² |
||||
| Coordenades | (i) | ||||
| Distàncies | 83,2 km de Toledo | ||||
| Dirigents: • Alcalde: |
Jose Francisco Rivas Cid (PSOE) |
||||
| Codi postal | 45600 |
||||
| Web | |||||
Talavera de la Reina, ciutat de l'interior d'Espanya, de la província de Toledo, Castella - la Manxa, situada 83 km a l'est de la capital provincial, a la riba del riu Tajo. Amb 83.793 habitants l'any 2006, es tracta de la segona ciutat més poblada de Castella- a Manxa, per davant de la mateixa ciutat de Toledo. Limita amb Mejorada, Segurilla i Pepino, al nord-est amb Cazalegas, a l'est amb Lucillos i Montearagón, al sud-est amb La Pueblanueva, al sud amb Las Herencias, al sud-oest amb Calera y Chozas, al nord-oest amb Velada.
Taula de continguts |
[modifica] Economia
És reconeguda tradicionalment per la ceràmica que s'hi produeix des de fa segles. A més de en la ceràmica, l'economia de la ciutat i de la seva comarca es fonamenta en el sector tèxtil, el sector agrícola que aprofita les productives terres que envolten el riu Tajo, la construcció, i el sector comercial i terciari més important de tota la comunitat autònoma.
[modifica] Administració
| Període | Nom de l'alcalde | Partit polític |
|---|---|---|
| 1979 - 1983 | Pablo Tello Díaz | PSOE |
| 1983 - 1987 | Pablo Tello Díaz | PSOE |
| 1987 - 1991 | Juan Antonio González Madrid | CDS |
| 1991 - 1995 | Javier Corrochano /Isidro Flores | PSOE |
| 1995 - 1999 | Florentino Carriches Peramato | PP |
| 1999 - 2003 | José Francisco Rivas Cid | PSOE |
| 2003 - 2007 | Jose Francisco Rivas Cid | PSOE |
| 2007 - 2011 | José Francisco Rivas Cid | PSOE |
| 2011 - ara | n/d | n/d |
[modifica] Història
Fou la romana Caesorobriga. Durant el regne visigot fou part de la província de Toledo. Sotmesa pels àrabs el 713, es va dir Talabira i va dependre de Toledo (Tulaitola); estava ben fortificada i el 936 s'hi va construir una ciutadella per orde del califa Abd al-Rahman III. Al-Idrisi l'esmenta al segle XII com una bonica vila amb una activitat econòmica considerable, rodejada de camps fèrtils i de molins a la vora del riu Tajo. Al segle XII era a la frontera entre musulmans i cristians.
[modifica] Cultura
En la ciutat hi ha un campus de la Universitat de Castella - la Manxa. És el poble natal de nombrosos poetes i historiadors:
[modifica] Referències
- ↑ «Padró municipal a data d'01-01-2011» (en castellà). Institut Nacional d'Estadística, 16-12-2011. [Consulta: 19-12-2011].
[modifica] Enllaços externs
- Web oficial de l'Ajuntament de Talavera de la Reina
- Talavera Històrica
- Web oficial Turisme Talavera de la Reina
- Talavera i Extremadura
- Web d'Història de Talavera