Xavier Florencio Cabré
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Biografia | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Naixement | Xavier Florencio i Cabré 26 de desembre de 1979 Tarragona ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Dades personals | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nacionalitat | Espanya | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alçada | 173 cm ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Activitat | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ocupació | ciclista ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Nacionalitat esportiva | Espanya ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Esport | ciclisme de carretera ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
Participà en | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Principals triomfs | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Curses d'un dia | Clàssica de Sant Sebastià (2006) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Família | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Germans | Núria Florencio Cabré ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Lloc web | xavierflorencio.es ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Xavier Florencio Cabré és un ex ciclista nascut del 26 de desembre de 1979 a Mont-roig del Camp (Tarragona).
De família tradicionalment ciclista, el seu pare José i la seva germana Núria també fan ser ciclistes professionals.
Actualment viu a Andorra amb la seva dona Xary, qui també ha estat ciclista professional i amb qui comparteix l'afició pel ciclisme i per l'esport. Les seves dues filles (Lola i Vera) són les seves màximes fans.
El Xavier va debutar com a ciclista professional a les files de l'equip ONCE-Eroski l'agost de l'any 2000 a la Vuelta a Galicia.
A l'equip ONCE-Eroski hi va estar fins a finals de l'any 2003, on hi va passar els següents dos anys, 2004 i 2005, amb el Relax-Bodysol i el segon any amb el Relax-Fuenlabrada.
Després dels dos anys amb l'equip Relax va estar tres anys amb l'equip francès Bouygues Telecom, on va obtenir el millor resultat com a ciclista professional quan va obtenir la victòria a la Clàssica de Sant Sebastià del 2006, guanyant a l'esprint a un grup ple d'il·lustres com Stefano Garzelli, Andrei Kàixetxkin o Alejandro Valverde.
Després d'aquests anys a l'equip francès va firmar per dues temporades amb el Cervelo-Test Team, on el líder principal era Carlos Sastre i va ser ell mateix qui va voler al Xavier al seu equip.
Al finalitzar l'equip suís va firmar amb l'equip GEOX on solament van estar un any al ciclisme professional i l'any següent va firmar pel Katusha fins que el 25 d'octubre de 2013 va anunciar la seva retirada del ciclisme, per un problema de salut a l'arteria ilíaca, deixant tretze temporades com a professional i amb 33 anys. No obstant seguirà lligat a l'equip Katusha donat que el 2014 tindrà el càrrec d'assistent i al 2015 passarà a ser el director Deportiu.
A dia d'avui segueix vinculat al ciclisme com a director esportiu i és empresari al sector de l'hostaleria i també al de serveis.
Palmarès en ruta[modifica]
- 1996
- Campió d'Espanya júnior
- 2002
- Vencedor d'una etapa del Tour de l'Avenir
- 2006
- 1r a la Clàssica de Sant Sebastià
Resultats al Tour de França[modifica]
- 2007. 46è de la classificació general
- 2008. 101è de la classificació general
- 2010. No surt (Pròleg)[1]
Resultats a la Volta a Espanya[modifica]
- 2004. 90è de la classificació general
- 2005. 98è de la classificació general
- 2006. Abandona (16a etapa)
- 2007. Abandona (13a etapa)
- 2008. 36è de la classificació general
- 2009. 59è de la classificació general
- 2010. 103è de la classificació general
- 2012. 105è de la classificació general
Palmarès en pista[modifica]
Referències[modifica]
- ↑ El Cervélo echa a Xavi Florencio por usar un producto para las hemorroides a marca.com (3 de juliol de 2010)