Manuel Sánchez Delgado
Manuel Sánchez Delgado, més conegut com Manolo, va ser un futbolista espanyol. Va néixer a Càceres (Província de Càceres). Jugava de davanter (de vegades de migcampista) i el seu primer equip va ser el Club Polideportivo Cacereño.
Taula de continguts |
Biografia [modifica]
Va començar jugant en el Club Polideportivo Cacereño. Després de jugar dues temporades en el CE Sabadell, en 1985 fitxa pel Real Murcia, club en el qual aconsegueix l'ascens a la Primera divisió espanyola en la seva primera temporada. Debuta en la Primera divisió espanyola el 31 d'agost de 1986 en el partit Real Murcia 1 - 3 Reial Madrid. En aquest partit Manolo va anotar el gol del seu equip.
Amb el Real Murcia juga dues temporades en la Primera divisió marcant 21 gols. En 1988 fitxa per l'Atlético de Madrid. Amb aquest club guanya dos Copes del Rei. A més a més aconsegueix el subcampionat de Lliga en la temporada 90-91. En la temporada següent Manolo marca 27 gols en 36 partits de lliga assolint el Trofeu Pichichi. Amb el quadre matalasser juga set temporades disputant 219 partits de lliga espanyola de futbol en els quals va marcar 76 gols.
En 1997, després de tornar al Sabadell, es marxa a jugar al Mèrida, equip en el qual acaba retirant-se dels terrenys de joc a causa d'una lesió de tíbia que li va impedir, durant tota la temporada, debutar amb el seu equip. Manolo va jugar un total de 292 partits en la Primera divisió espanyola marcant 97 gols.
Actualment entrena al Pegaso equip del grup VII de la 3a Divisió Espanyola.
Clubs [modifica]
- Club Polideportivo Cacereño ? - 1983
- CE Sabadell - 1983 - 1985
- Real Murcia - 1985 - 1988
- Atlético de Madrid - 1988 - 1995
- Centre d'Esports Sabadell - 1995 - 1997
- Mérida Unión Deportiva - 1997 - 1998
Selecció [modifica]
Ha estat internacional amb la Selecció de futbol d'Espanya en 28 ocasions. El seu debut com internacional va ser el 16 de novembre de 1988 en el partit Espanya 2-0 Irlanda, en el qual Manolo va marcar un gol. En total va marcar nou gols amb la seva selecció.
Participacions en Copes del Món [modifica]
- Va participar amb la Selecció espanyola en la Copa Mundial de Futbol d'Itàlia de 1990 disputant un encontre enfront d'Uruguai.
Enllaços externs [modifica]
|
|||||
- Persones de Càceres
- Futbolistes de la província de Càceres
- Futbolistes del CP Cacereño
- Futbolistes del CE Sabadell
- Futbolistes del Real Murcia
- Futbolistes de l'Atlético de Madrid de la dècada de 1980
- Futbolistes de l'Atlético de Madrid de la dècada de 1990
- Futbolistes del CP Mérida
- Futbolistes internacionals amb Espanya de la dècada de 1980
- Futbolistes internacionals amb Espanya de la dècada de 1990