RT

De Viquipèdia
Infotaula d'organitzacióRT
Logotip de RT

Lema«Question more»
(en anglès: "Pregunta més")
Dades
Nom curtRT
Tipuscadena de televisió
agent extern
emissora de televisió
lloc web Modifica el valor a Wikidata
Indústriaperiodisme Modifica el valor a Wikidata
Camp de treballTV
EspecialitatGeneralista
Idioma oficialRus, Anglès, Àrab, Castellà, Francès, Alemany
Forma jurídicaorganització autònoma no comercial Modifica el valor a Wikidata
País d'origenRússia
Història
ReemplaçaRussia Today (2005-2009)
Creació10 de desembre de 2005
(registrat: 6 d'abril 2005)[1]
FundadorRIA Novosti Modifica el valor a Wikidata
Activitat
ÀmbitMundial
Governança corporativa
Seu 
PresidènciaAleksei Nikólov
Margarita Simonian Modifica el valor a Wikidata
Executiu en capAleksei Nikólov (2009–) Modifica el valor a Wikidata
Editor en capMargarita Simonian Modifica el valor a Wikidata
XarxaANO TV-Novosti (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Propietat deANO TV-Novosti
Canals germansRusiya Al-Yaum
RT Actualidad
RT America
RT UK
RT Documentary
Filial
Propietari de
Altres
Terrestre
Astra Europa11377 V 22000
Hotbird Europa12476 H 29900
Hispasat Europa12092 V 27500
IPTV
ESP Movistar+Canal 119
En línia
En directert.com/on-air

Lloc webwww.rt.com
Facebook: RTnews Twitter: RT_com Instagram: rt Telegram: rtarabictelegram Youtube: UCpwvZwUam-URkxB7g4USKpg TikTok: russian_rt Souncloud: rttv Modifica el valor a Wikidata

RT (antigament denominat Russia Today) és un canal rus de notícies de difusió global. Emet en àrab, anglès, castellà i rus i pot sintonitzar-se via satèl·lit i cable a 100 països o a tot el món a través del seu lloc web.

La missió de RT és informar de l'actualitat a Rússia i als estats de la seva òrbita i oferir als espectadors un punt de vista rus dels esdeveniments locals i internacionals. En aquest sentit, RT és similar a altres canals internacionals com France 24, Deutsche Welle o la China Central Television.

RT va ser fundada el 2005 per l'ANO TV-Novosti com una organització sense ànim de lucre autònoma; nogensmenys, la major part del finançament del canal prové dels pressupostos del Govern de la Federació Russa.

El 2022, en el marc de la invasió russa d'Ucraïna, la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, va ordenar als operadors europeus de tallar les emissions de RT i de l'agència de notícies Sputnik, una mesura que fins aleshores no s'havia aplicat mai pel que fa a la censura de mitjans de comunicació.[2] Abans ja havien fet el mateix les multinacionals estatunidenques Google i Meta Platforms bloquejant-ne els continguts a les seues xarxes socials.[3]

Referències[modifica]

A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: RT