Establiment de Radio i Televisió Tunisià

De Viquipèdia
Dreceres ràpides: navegació, cerca

L'Establiment de Radio i Televisió Tunisià (ERTT) és la més antiga de les cadenes de ràdio i televisió de Tunísia. Fou creada com a emissora de ràdio el 1938, i la primera emissió de televisió es va fer el 1957. El director actual (2006) és Mustapha Khammari.

És de titularitat pública i té com a filials cinc cadenes regionals. Els set partits d'oposició (cinc d'ells parlamentaris) poden aparèixer a la televisió i parlar per ràdio. A la Radio i Televisió treballen 283 periodistes.

Actualment (2007) inclou dos cadenes de televisió, dos de satèl·lit (Canal 21 i canal 7) i 8 emissores de ràdio (Radio Nacional, Radio Joventut, Radio Internacional, i cinc emissores regionals a Sfax, Monastir, Gafsa, Tataouine i Le Kef). Canal 21 i Radio Joventut estan destinades a la joventut.

Normalment emet en àrab però alguns programes són en francès i una part reduïda en angles, alemany, italià i castellà.

Des de 2003 poden operar a Tunísia cadenes privades de ràdio i televisió.

Tunísia Comunicacions de Tunísia Bandera de la Tunísia
Diaris i revistes: Premsa de Tunísia, La Presse de Tunisie, Al-Horria, , Assabah; Telèfon i Internet: Codi +216, .tn; Radio i Televisió: Establiment de Radio i Televisió Tunisià; Hannibal TV, Radio Mosaique FM; Agencies de Premsa: Agence Tunis Afrique Presse