Rio Negro (Amazones)

De Viquipèdia

Dreceres ràpides: navegació, cerca
Riu Negro o Guainía

Riu negro
Llargada 2.230 km
Cabal mitjà 29.300 /s
Àrea conca 691.000 km²
Naixement Desconegut, Departament de Guainia,Departament d'Amazones, Colòmbia
Desembocadura Riu Amazones
Territoris de la conca Veneçuela Veneçuela
Colòmbia Colòmbia
Brasil Brasil
Riu - Hidrologia - Rius del món


El Riu Negro (en portuguès Rio Negro), és el cabalós afluent del Riu Amazones. Neix a Colòmbia, on se'l coneix com Riu Guainía i marca part de la frontera amb Veneçuela abans d'endinsar-se al Brasil.

El Riu Guainía o Riu Negro, neix en el territori colombià sobre la conca de les guaianes, corre durant uns 500 km amb el nom de Guainía,fins que s'uneix amb el Casiquiare per a donar origen al Riu Negre. A partir d'allí és navegable per embarcacions grans fins més abaix de la desembocadura del Vaupés, en territori brasiler. Els afluents colombians més importants d'aquesta conca són el Tomo, l'Isana i el Vaupés.

El riu té aquest color degut al alt PH de les seves aigues, per la descomposició de la vegetació durant la temporada de les inundacions. Riu avall, es troba amb el Riu Solimões,però no es barrejan les seves aigües durant uns kms degut a aquesta diferencia del PH.

Riu Negro durant la temporada de la crescuda o plena
Parts inundades pel riu en la crescuda
Riu Negro amb posta de sol