Cementiri de Novodèvitxi

De Viquipèdia
Dreceres ràpides: navegació, cerca
Per a altres significats vegeu «Cementiri de Novodèvitxi (Sant Petersburg)».
Patrimoni de la Humanitat  · UNESCO
Conjunt del convent de Novodèvitxi
Convent de Novodèvitxi
Convent de Novodèvitxi

Tipus Cultural
Criteris i, iv, vi
Regió * Europa i Amèrica del Nord
Inscripció 2004 (28a sessió)
Coordenades 55° 43′ 34″ N, 37° 33′ 22″ E / 55.72611,37.55611
* Segons les regions de la UNESCO.
Tomba d'Anton Txèkhov al cementiri de Novodèvitxi
Una altra vista del cementiri

El cementiri de Novodèvitxi (en rus Новодевичье кладбище, Novodèvitxie klàdbixtxe) és el cementiri més famós de Moscou (Rússia). Forma part del conjunt conventual del monestir de Novodèvitxi, que data del segle XVI, declarat el 2004 Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.

Va ser inaugurat el 1898, quan ja hi havia molts enterraments als murs del monestir. Un dels primers personatges notables a ser-hi enterrat va ser Anton Txèkhov; la seva tomba és obra de Fiódor Schechtel.

El cementiri alberga més de 27.000 tombes, entre les quals hi ha les de distingits escriptors, actors, poetes, científics, líders polítics i militars. S'assembla a un parc, amb petites capelles i grans conjunts escultòrics. És un dels llocs més visitats de Moscou. Hi ha la possibilitat de demanar un plànol a l'oficina del cementiri.

Alguns personatges famosos enterrats a Novodèvitxi[modifica]

Enllaços externs[modifica]

A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: Cementiri de Novodèvitxi