Tigre de Paper Edicions
| Dades | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Tipus | cooperativa editorial | ||||
| Forma jurídica | persona jurídica | ||||
| Història | |||||
| Creació | setembre 2011 | ||||
| Fundador | Simón Vázquez i Vidal i Arnau Carné i Sala | ||||
| Activitat | |||||
| Membre de | Llegir en Català | ||||
| Governança corporativa | |||||
| Seu |
| ||||
| Altres | |||||
| Número de telèfon | +34-937-42-26-83 | ||||
| Lloc web | http://www.tigredepaper.cat | ||||
Tigre de Paper Edicions és una cooperativa editorial de pensament crític, que publica assaig, novel·la i poesia, novel·la gràfica i llibre infantil en català.[1] El seu llibre més venut és En defensa d’Afrodita, que el 2025 ja portava set edicions.[2]
L'editorial s'ha especialitzat en assaig havent publicat autories de renom internacional com la teòrica feminista Silvia Federici, la filòsofa Judith Butler, el lingüista Noam Chomsky o l'activista Angela Davis per primera vegada en català, així com també la reedició d'El capital de Karl Marx.[3] Igualment, impulsa autories joves catalanes que creïn i reflexionin des del propi context polític, social i cultural sobre els debats que la societat vindica.[4]
Història
[modifica]Nascuda a Manresa el setembre de 2011,[5] forma part de la cooperativa de treballadors Cultura21, empresa de gestió cultural dedicada a diferents espais d'aquest àmbit fundada a Manresa la primavera de 2011, de la qual també han sorgit projectes com la Fira Literal i Catarsi Magazín. Des dels seus inicis, Tigre de Paper ha apostat per fer-se un lloc en el món editorial amb un treball directe amb els lectors, fent descomptes a les persones membres del Club del Llibre o per mitjà de projectes de micromecenatge.[5] El 27 de maig de 2013 comptava amb un centenar de subscripcions[6] i el 22 de març de 2016 amb dues-cents cinquanta.[7]
D'altra banda, ha reeditat La guerra just acaba de començar, de Miquel López Crespí, publicat per primer cop amb l'editorial Llibres Turmeda[8] i que guanyà el premi Ciutat de Manacor de 1973,[9] Harraga, de l'escriptor canari Antonio Lozano, fou guardonat amb el premi Novelpol de Novel·la Negra de 2003,[10] i Escola d'assassins, de Joan Francesc Lino, que fou finalista al premi Ramon Llull de 2007.[11] Altres llibres destacats per l'editorial són Paraules per a Gaeta, de Cesk Freixas,[12] Rebels amb causa. Manifest juvenil contra el poder adult, de diversos autors,[13] i Leila Kalhed. El meu poble viurà, de George Hajjar.[14]
Referències
[modifica]- ↑ Serra, Hèctor. «L'alba de Tigre de Paper». Núvol.com, 11-01-2013. [Consulta: 21 febrer 2013].
- ↑ Llort, Lluís. «El Tigre de Paper esgarrapa, amb criteri». El Punt Avui, 27-02-2025. [Consulta: 20 desembre 2025].
- ↑ «El capital’ de Karl Marx, en català. Tigre de Paper en campanya de micromecenatge, participa!», 21-06-2018. [Consulta: 15 març 2021].
- ↑ Ferrero, Àngel. «Tigre de Paper: una dècada promovent el pensament crític». Públic, 15-03-2021. [Consulta: 15 març 2021].
- ↑ 5,0 5,1 Mañé, Pepa. «Neix a Manresa una editorial que aposta pel pensament crític». Regio7.cat, 25-01-2012. [Consulta: 21 febrer 2013].
- ↑ Gener, Joan. «100 esgarrapades perquè el Tigre de Paper rugeixi». SetmanariDirecta.info, 27-05-2013. [Consulta: 5 juny 2013].
- ↑ Paz, Susana. «Tigre de Paper fa una aposta per la poesia de Cesk Freixas i el debut de Jaume Rausell». Regió7, 22-03-2016. [Consulta: 22 març 2016].
- ↑ IberLibro.com - La guerra just acaba de començar (castellà)
- ↑ «Miquel López Crespí - Premis». Mallorcaweb.net. Arxivat de l'original el 2016-03-03. [Consulta: 21 febrer 2013].
- ↑ TresCulturas.org - Antonio Lozano en conversación con Juan José Téllez[Enllaç no actiu] (castellà)
- ↑ Martínez, Goretti. «L'escriptor penedesenc Joan Francesc Lino presenta a Vilafranca el seu llibre "Escola d'assassins", finalista del premi Ramon Llull 2007». RTVVilafranca.cat, 01-07-2008. [Consulta: 21 febrer 2013].[Enllaç no actiu]
- ↑ «Cesk Freixas debuta literàriament». Enderrock.cat, 12-10-2013. [Consulta: 8 gener 2014].
- ↑ «Xavi Sarrià presenta Rebels amb causa». Vilaweb.cat, 17-04-2014. [Consulta: 15 maig 2014].
- ↑ «Tigre de paper recupera l'obra de la històrica activista palestina Leila Khaled». Regio7.cat, 21-04-2014. [Consulta: 15 maig 2014].