Usuari Discussió:EVA (bot)

De Viquipèdia
(S'ha redirigit des de: Usuari Discussió:EVA2.0 (bot))
Salta a la navegació Salta a la cerca

zoom[modifica]

Hola, @Leptictidium:. Per què l'EVA canvia el zoom en casos com aquest ?. Merci, --amador (disc.) 13:00, 21 feb 2021 (CET)[respon]

Bon dia. @Amadalvarez:. Fixa't en la versió anterior de l'article: el zoom és tan proper que no aporta absolutament cap informació al lector d'on es troba el municipi respecte a la resta del món i, fins i tot, d'Eslovàquia mateix. En canvi, el nivell de zoom més llunyà, com el que ha posat el bot, ens permet situar el municipi immediatament dins d'Eslovàquia i la regió europea que l'envolta.—Leptictidium (digui) 13:09, 21 feb 2021 (CET) PS: No he proposat automatizar-ho a la infotaula perquè és una cosa que cal anar veient regió per regió. A l'oest d'Europa pot ser útil un "zoom" de 5, mentre que a Sibèria o el Sàhara hem de pujar fins al nivell 3 per tenir una mínima idea d'on es troba l'entitat de població.—Leptictidium (digui) 13:11, 21 feb 2021 (CET)[respon]
@Leptictidium: Doncs, millor discutir-ho a Plantilla Discussió:Map draw. Sobre aquest tema s'ha debatut molt, fins que la plantilla map draw no va afinar el zoom que es volia en atenció a les queixes de "massa poc zoom". El resultat està explicat a Plantilla:Map_draw#Obtenció_del_zoom. Si hi ha noves consideracions, han de ser a partir d'aquest punt d'acord previ. Si et sembla, podries aturar aquesta funció del bot, fins reafirmar els criteris actuals o acordar uns altres de nous. Gràcies. --amador (disc.) 13:49, 21 feb 2021 (CET)[respon]
cc. @Vriullop:.
@Amadalvarez: D'acord, aturo aquesta funció del bot, tot i que veient el que diu Plantilla:Map draw#Obtenció del zoom no em sembla que hagi fet res que no estigués ja previst al punt 1 del procés i, per tant, en aquest acord previ que em comentes.—Leptictidium (digui) 14:05, 21 feb 2021 (CET)[respon]

Bon bot[modifica]

Bona feina, bot, gràcies. --E4024 (disc.) 14:02, 26 feb 2021 (CET)[respon]

File[modifica]

Ep, aquest canvi és incorrecte. --FogueraC (disc.) 19:43, 9 març 2021 (CET)[respon]

Gràcies, @FogueraC:. Després torno a passar el bot per arreglar casos com aquest.—Leptictidium (digui) 20:40, 9 març 2021 (CET)[respon]

Noms d'imatges[modifica]

@Leptictidium: Compte que el bot està canviant el nom de les imatges. En altres llistes està canviant les inscripcions dels rellotges de sol, que haurien de ser textuals del que diu el rellotge.--Pere prlpz (disc.) 23:06, 28 juny 2021 (CEST)[respon]

@Pere prlpz: No hi ha mal que per bé no vingui. Revisant les fotos dels rellotges de sol, m'he trobat que en alguns casos les inscripcions ja no portaven accent des de bon principi. Els que no duien accent, els he deixat com els va deixar el bot, i els que sí que en duien, els he marcat amb <!--[sic]--> per evitar que altres bots o usuaris humans els «corregeixin» erròniament. Gràcies per l'avís.—Leptictidium (digui) 08:13, 29 juny 2021 (CEST)[respon]
@Pere prlpz, Leptictidium: Tenim la plantilla:literal per marcar aquests tipus de texts. A més té un truc per separar mots problemàtics, de la mateixa forma que un sic comentat. --V.Riullop (parlem-ne) 09:04, 29 juny 2021 (CEST)[respon]

Un canvi més antic però que també esguerra el nom d'una imatge: https://ca.wikipedia.org/w/index.php?title=Llista_de_monuments_de_Sant_Just_Desvern&diff=25421076&oldid=24973260 --Pere prlpz (disc.) 13:39, 26 jul 2021 (CEST)[respon]

I un altre, que porta vuit mesos sense mostrar la imatge https://ca.wikipedia.org/w/index.php?title=Llista_de_monuments_de_Tossa_de_Mar&diff=25421079&oldid=25256649. @Leptictidium: Segur que val la pena fer canvis d'aquests que no tenen cap benefici per al lector però que tenen risc d'esguerrar coses?--Pere prlpz (disc.) 19:25, 5 ago 2021 (CEST)[respon]
Bon vespre, @Pere prlpz:. Aquest tipus d'edicions ja no es fan. Els articles «esguerrats» que puguin quedar són els que es van fer en el passat.—Leptictidium (digui) 20:35, 5 ago 2021 (CEST)[respon]

Ermita[modifica]

Bon dia. Gràcies per fer la entrada referent a aquesta ermita ja fa molt temps desapareguda. Crec que hi ha una dada incorrecta a la situació de la mateixa. No ès a ponent sinó a llevant del poble de Sarroca. Podeu verificar al ICC que el paratge conegut com els Estanys està situat on us dic. Amb tota cordialitat i tornant a agrair-vos la vostra feina, Josep Maria Cierco, casa Manela, Sarroca de Bellera.

Bon dia, a quina ermita us referiu exactament?—Leptictidium (digui) 10:58, 29 jul 2021 (CEST)[respon]

L'Homo[modifica]

@Leptictidium: N'estàs segur que el gènere Homo no s'apostrofa?[1] Jo sempre he sentit l'Homo sapiens, l'Enciclopèdia l'apostrofa [2] i els llibres que tinc per casa veig que també. Si en alguna versió del llatí homo es pronuncia amb l'hac aspirada, no sembla que sigui el cas en el nostre entorn.--Pere prlpz (disc.) 11:30, 15 ago 2021 (CEST)[respon]

@Pere prlpz: El Codi Internacional de Nomenclatura Zoològica, la versió catalana del qual és una obra de l'Institut d'Estudis Catalans, disposa que els noms científics es consideren paraules llatines o gregues tret que l'autor del tàxon especifiqui el contrari. Es llegeixen d'acord amb el model de pronunciació clàssica del llatí. Per això, entre altres coses, els escrivim en cursiva i no posem accent a paraules com sapiens, que si es llegís «a la catalana» sí que n'hauria de dur.
Per altra banda, aquests noms tampoc no porten article definit al davant (tret que ens estiguem referint a un individu en concret d'aquesta espècie, per exemple, «l'Homo sapiens trobat en aquest jaciment tenia el fèmur dret trencat»).
L'ésAdir ofereix un bon resum de tot plegat en llenguatge planer. Salut.—Leptictidium (digui) 12:09, 15 ago 2021 (CEST)[respon]
@Leptictidium: Precisament el document de l'Esadir que has enllaçat diu "h muda" en qualsevol posició i en qualsevol model de pronunciació del llatí, inclosa la clàssica. Aleshores, s'hauria d'apostrofar, com fan les altres fonts fiables que he trobat.
I no té gaire importància si és un cas molt freqüent o no, perquè el teu bot n'ha trobat uns quants a la Viquipèdia i ha canviat "d'Homo" per "de Homo". De fet, a mi m'ha costat molt poc trobar-ne en altres fonts en línia i en paper per comprovar que feien "l'Homo".--Pere prlpz (disc.) 13:04, 15 ago 2021 (CEST)[respon]
@Pere prlpz: Ja, també costa molt poc trobar fonts aparentment fiables que escriguin «homo» amb minúscula i «sàpiens» amb accent o que posin l'article definit al davant d'un nom de gènere o espècie; això no treu que sigui indiscutiblement erroni segons els criteris de nomenclatura zoològica adaptats al català per l'IEC.
De totes maneres, m'ha sorprès molt que l'ésAdir recomani fer la hac muda, ja que l'elisió de la hac en el llatí clàssic és pròpia del registre col·loquial, mentre que el registre formal (que és el que ens interessa per a una publicació divulgativa però formal, com és una enciclopèdia en línia) conservava la hac aspirada. Cercant més fonts per contrastar, he trobat un parell de publicacions de l'IEC sobre la pronunciació del llatí en els noms científics que fins ara desconeixia: Els noms científics dels éssers vius i Pronunciació dels noms científics, que capgiren publicacions anteriors i diuen que la hac és muda en tots els casos. Bé, doncs afegeixo aquestes publicacions a la meva caixa d'eines i poso l'EVA no només a revertir els canvis, sinó també a esmenar els altres articles erronis. Una coseta a tenir en compte: quan es faci servir la forma abreviada H. sapiens, es continua escrivint sense apòstrof, ja que segons una consulta que vaig fer a l'Optimot fa un temps, els gèneres abreviats no s'apostrofen mai (ni quan comencen amb vocal), una mica com els símbols d'elements químics. Salut.—Leptictidium (digui) 13:54, 15 ago 2021 (CEST)[respon]

Modificacions en categories[modifica]

@Leptictidium:, revertiré manualment [3] però caldria revisar si el bot ha fet més modificacions com aquesta, que caldria evitar. --Amortres (disc.) 06:48, 8 des 2021 (CET)[respon]

Bon dia, @Amortres:, i gràcies per l'avís. He arreglat els altres quatre casos similars que he trobat. En principi, coses com aquestes ja no haurien de passar, ja que fa mesos que totes les edicions de segles pel bot estan supervisades. Salut.—Leptictidium (digui) 08:42, 8 des 2021 (CET)[respon]