Joan Sentís i Nogués

De la Viquipèdia, l'enciclopèdia lliure
Infotaula de personaJoan Sentís i Nogués
Biografia
Naixement1900 Modifica el valor a Wikidata
Torroja del Priorat Modifica el valor a Wikidata
Mort1937 Modifica el valor a Wikidata (36/37 anys)
Reus
Diputat a les Corts republicanes
28 febrer 1936 – 1r febrer 1938

Circumscripció electoral: Tarragona
Modifica el valor a Wikidata
Dades personals
FormacióUniversitat de Barcelona Modifica el valor a Wikidata
Activitat
Lloc de treball Madrid Modifica el valor a Wikidata
OcupacióAdvocat
PartitERC

Joan Sentís i Nogués (Torroja del Priorat, Priorat, 28 de juny de 1899 - Reus, Baix Camp, 12 de desembre de 1937) fou un advocat i polític català, diputat a les Corts Espanyoles durant la Segona República.

Biografia[modifica]

Treballà com a mestre nacional i es llicencià en dret per la Universitat de Barcelona en 1930. Fou secretari de la Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Reus el 1931-33 i del Sindicat d'Exportadors de Vi i del d'Olis d'Oliva de l'Urgell i del Camp de Tarragona el 1932. Simultàniament, fou president de l'Associació de la Premsa Reusenca.

Participà en el Foment Nacionalista Republicà de Reus i simpatitzà amb Esquerra Republicana de Catalunya, amb la qual fou elegit diputat per la província de Tarragona a les eleccions generals espanyoles de 1936 dins les llistes del Front d'Esquerres. Pel setembre de 1936 fou nomenat delegat inspector general d'Importació i Exportació del Govern de la República i formà part del Socors Roig Internacional. Va morir a Reus en desembre de 1937 a causa d'una greu malaltia.

Enllaços externs[modifica]